EXOPLANET EXPLORATION|Planets Beyond Our Solar System

 

HD 133131 A b 是一顆圍繞 G 型恆星運行的氣態巨行星。它的質量為木星的1.42倍,繞其恆星運行一圈需要1.8年,距離其恆星為1.44AU。它發現於2016年並宣布。 HD 133131 A c 是一顆圍繞 G 型恆星運行的氣態巨行星。它的質量為木星的1.42倍,繞其恆星運行一圈需要9.8年,距離其恆星4.49 AU。它的發現於 2016 年宣布。

夢裡的顏色 Color in dream

既然我的封面圖片是以“夢”作為主題,那我就來說一個近期關於夢的故事吧,事情是這樣的...

Since my cover image is based on "dreams" as the theme, let me tell you a recent story about dreams. It's like this...

幾個月前我開始對做「清醒夢」這件事情很有興趣,於是到了我們城裡新建好的圖書館借了本書,書名叫做「清醒做夢指南:全面啟動你的夢境之旅 A Field Guide to Lucid Dreaming: Mastering the Art of Oneironautics」,這本書寫的生動且有趣,還不時夾雜著一些名人關於夢境的名言,因此我在不久後,也就是在三天前做了一個夢。

A few months ago, I became very interested in doing "lucid dreaming", so I went to the newly built library in our city to borrow a book called "lucid dreaming guide: fully start your dream journey A Field Guide to Lucid Dreaming: Mastering the Art of Oneironautics", this book is vivid and interesting. It is also mixed with some famous quotes about dreams from celebrities, so I had a dream not long after, that is, three days ago.

在夢中,我和我最要好的朋友政平到了一處海邊的小村落玩,我們似乎回到了青少年時期的面容,那個海邊的小村莊的低矮房屋依著一大片金黃色沙灘而錯落著,許多房子被改建成民宿,我們穿過一間房子走到了沙灘上,彷彿看見了小學課文裡形容的「湛藍的沙灘,如貓眼的海水」,天空一片深層的藍,似乎只要可以看透,就可以窺見背後的黑暗,那是一種「有深度的光」,我很難形容那樣的感覺,好像是墾丁龍磐公園看見過的天空。

In the dream, my best friend Zhengping and I went to play in a small village by the sea. We seemed to have returned to our teenage appearance. The low houses of the small village by the sea were scattered along a large golden beach. The house was converted into a bed and breakfast. We walked through a house and walked to the beach, as if we saw the "blue beach, like cat's eye water" described in the elementary school text. The sky was a deep blue, and it seemed that as long as we could see through, we could see The darkness behind it is a kind of "deep light." I can hardly describe that feeling, like the sky I have seen in Kenting Longpan Park.

於是我們不由得拿起相機,把眼睛湊上小小的觀景窗,透過觀景窗看著這片奇異的景象,寶藍的天空,和貓眼的海水,連接著潔白的黃,其實那樣的沙灘更像是美女的皮膚,只是在某個角度的映射之下閃出了黃金般光澤,我拍了幾張之後,並沒有發現我的相機正在慢慢縮小中...

So we couldn’t help but pick up the camera and put our eyes on the small viewing window, looking at this strange scene through the viewing window. The sapphire sky and the cat’s eye water are connected to the white yellow. In fact, such a beach is more It looks like the skin of a beautiful woman, but it shines with a golden luster under the mapping from a certain angle. After taking a few pictures, I did not find that my camera is slowly shrinking...

等到我拍了幾張之後才猛然發現我的相機從一部典型的雙眼膠卷相機慢慢縮小成了一些老諜報片裡間諜用的迷你相機,難怪我覺得觀景窗越來越小,能夠看見的範圍也越來越小。

After I took a few shots, I suddenly realized that my camera had gradually shrunk from a typical two-eye film camera to a mini camera used by spies in some old spy films. No wonder I think the viewfinder is getting smaller and smaller. The scope of sight is getting smaller and smaller.

但是當時我只是覺得奇怪,並沒有意識到我正在做夢,我回頭和我的好朋友說了這件事,他接過我手上的相機之後喃喃自語,當我還沈醉在眼前的景象時,我突然意識到一件事...「我正在描述色彩」,雖然我當時還沒記起我正在做夢,但是我清楚地知道我當時看見的畫面是彩色的。

But at the time I just felt strange and didn’t realize that I was dreaming. I turned around and told my good friend about it. He muttered to himself after he took the camera in my hand. When I was still intoxicated by the sight in front of me At that time, I suddenly realized one thing... "I was describing color." Although I hadn't remembered that I was dreaming at the time, I clearly knew that the picture I saw was in color.

以前我總認為自己的夢境都是彩色的,但是我沒有證據證明,很多人說他的夢都是黑白的,這讓我覺得很奇怪,我也曾經懷疑自己是不是其實做的夢境也是黑白的?但是這個夢真實的證明我的夢一直是個彩色世界,而且是由我的「眼睛」看見,由「口中」描述出來,天啊~~我真的在夢裡描述顏色的長相耶!

I used to think that my dreams are all in color, but I have no evidence to prove that many people say that his dreams are in black and white, which makes me feel very strange. I also wondered if my dreams were actually in black and white. ? But this dream really proves that my dream has always been a colorful world, and it is seen by my "eyes" and described by my "mouth". Oh my God~~ I really describe the appearance of colors in my dreams!

我的色彩學老師大概會很高興我這麼說,平時在清醒時、上課時要用語言描述出一個顏色的長相就已經不是容易的事,但我居然能在夢裡講「顏色」。這大概也是我學習攝影、設計以來第一次覺得「學以致用」的時候吧!哈哈~真是有趣!接下來不知道還會做什麼樣奇妙的夢!?

My color science teacher will probably be very happy when I say this. It is not easy to describe the appearance of a color in words when I am awake and in class, but I can actually say "color" in my dreams. This is probably the first time I feel "applying what I have learned" since I studied photography and design! Haha~ It's really interesting! I don't know what kind of wonderful dreams I will have next! ?

2021-01-04 玥視界

2021-01-04 Cintā-maṇi Vision

留言

台灣疫情統計

台灣水庫即時水情

台灣即時用電資訊

地球 earth

系外行星 TOI-178

TOI-178 f是像海王星一樣的系外行星,它繞著K型恆星運行。它的質量是7.72個地球,它需要15.2天才能完成其一顆恆星的軌道,並且距離其恆星0.1039 AU。它的發現於2021年宣布。

行星類型
類海王星
發現日期
2021
質量
7.72倍的地球
行星半徑
0.204倍的木星
軌道半徑
0.1039個天文單位(AU)
公轉周期
15.2天
離心率
0.0
檢測方式

火星登陸車毅力號3D模型

NASA 火星太空船票

不反應的練習 : 消除煩惱, 清理內心的思考法

不反應的練習 : 消除煩惱, 清理內心的思考法
作者 : 草薙龍瞬著 ; 劉滌昭譯
出版年 : 2016
出版者 : 究竟
借閱 : 0
點閱 : 35
索書號: 220.11 8765 , 220.11 8653 ,
館藏位置:屏東市復興圖書館/復圖圖書室, 潮州鎮立圖書館/潮州圖書室, 長治鄉立圖書館/長治一般圖書區, 屏東縣立圖書館總館/縣圖2樓中文圖書區, 枋山鄉立圖書館/枋山圖書室, 鹽埔鄉立圖書館/鹽埔圖書室, 牡丹鄉立圖書館/牡丹圖書室, 春日鄉立圖書館/春日圖書室,

Windy未來24小時氣象預報

太陽系動態模型

熱門文章

加密貨幣市場即時行情|coin360

Windy-東北亞地區氣象動態圖